- decembrie 11, 2020
- Posted by: admin
- Category: Campanii
În această perioadă dificilă generată de pandemia COVID, orice afacere este o provocare, Indiferent că vorbim despre vânzarea de produse sau servicii, majoritatea antreprenorilor au luat decizia să își mute afacerile în online. Pentru asta, ei au nevoie inclusiv de îndrumarea unui specialist care să îi ajute să implementeze Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD).
Este evident că, în ziua de azi, nu mai ai cum să te întâlnești cu clientul în biroul tău pentru încheierea un contract sau pentru consiliere. În același timp, nu mai poți strânge sute de oameni într-o sală de conferințe pentru un un curs și nu îți mai poți aștepta clienții în magazin. Și atunci, ce e de făcut?
Colaborarea cu un specialist în protecția datelor: moft sau necesitate?
Antreprenorii din zilele noastre, printre care te afli și tu probabil, au fost nevoiți să își mute afacerile în online. Nu este ușor cu siguranță, dar este singurul mod în care mai poți ajunge la clienții tăi în vremurile astea.
Online-ul presupune însă multe provocări pentru că trebuie să îți construiești de la zero un site sau un blog. Pentru asta trebuie să apelezi la câțiva specialiști: un programator, un webdesigner, un content writer etc. Puțini antreprenori sunt conștienți însă de faptul că, în acest punct, au nevoie și de un specialist în GDPR. Rolul acestuia este să îi ajute să își vândă produsele sau serviciile, dar să prelucreze datele personale ale clienților cu respectarea prevederilor legale.
RGPD. Ce condiții trebuie să îndeplinească un specialist în domeniu?
RGPD prevede obligația pentru anumite categorii de operatori să își desemneze un responsabil cu protecția datelor (DPO – Data Protection Officer). Este cazul instituțiilor publice sau a operatorilor care fac prelucrări de date sensibile pe scară largă. În această categorie intră și acei operatori care desfășoară operațiuni de prelucrare, care necesită o monitorizare periodică și sistematică a persoanelor vizate pe scară largă.
Chiar dacă ceilalți operatori nu au această obligație, ei trebuie să respecte prevederile regulamentului. Un specialist în domeniul protecției datelor nu trebuie să aibă neapărat studii de drept, studii economice sau de IT. El are însă responsabilități bine definite și este desemnat pe baza calităților profesionale și a cunoștințelor de specialitate în dreptul și practicile din domeniul protecției datelor.
În concluzie, un specialist în domeniu trebuie, în primul rând, să își poată consilia clientul cu privire la implementarea RGPD. Apoi, trebuie să îl ajute să își întocmească o politică de confidențialitate și să monitorizeze respectarea regulamentului de către client. Pentru a-și putea îndeplini aceste responsabilități, este util ca acesta să fi urmat cursuri în domeniul protecției datelor. Specialistul poate fi și un jurist, care este obișnuit cu interpretarea legislației în general ori are experiență în domeniu.
Cât de complicat poate fi să găsești un specialist în RGPD?
Să găsești un specialist în RGPD este la fel de complicat ca atunci când îți cauți un medic bun. Asta presupune fie să cauți pe internet, fie să întrebi în stânga și în dreapta pe la prieteni sau colegi. Dacă dai căutare pe Google vei găsi case de avocatură, consilieri juridici sau specialiști IT, care oferă servicii de consiliere în domeniul protecției datelor. Oricare dintre aceste alternative poate fi bună, rămâne ca tu să găsești varianta potrivită pentru tine și activitatea ta. Pentru mai multe informații vezi și aici.
Dacă ai nevoie de consiliere cu privire la prelucrarea datelor pesonale, dacă vrei să fii în legalitate cu politicile de confidențialitate pe site-ul tău, avem în echipă un specialist cu 15 ani de experiență în acest domeniu. Scrie-ne la ana@parentingpr.ro și spune-ne de ce ai nevoie.Foto: Pexels.com