- decembrie 11, 2020
- Posted by: admin
- Category: Campanii
În ziua de azi, nu există două afaceri identice, fiecare are caracteristici proprii care o individualizează în lumea antreprenorilor. Din acest motiv legislația aplicabilă din domeniul fiscal, din domeniul protecției consumatorului trebuie adaptată pe specificul fiecărei activități în parte. Acest lucru este valabil și în cazul Regulamentului GDPR.
Sper că ți-am lăsat suficient timp să digeri primele îmbucături din elefantul acela înfricoșător numit Regulamentul GDPR. Este momentul potrivit să îți spun câte ceva și despre modul în care aleg operatorii să implementeze măsurile acestui Regulament. Vei găsi acest set de măsuri sub diferite denumiri. Poate fi Politică de confidențialitate sau Politică de securitate. Îl vei găsi și ca Politica GDPR sau Politica privind protecția datelor cu caracter personal. Cred că ești de acord cu mine că ambalajul, în cazul ăsta nu contează. Ceea ce este cu adevărat important este ca aceste măsuri să fie întocmite de un specialist în protecția datelor personale. El e singurul care poate să te ghideze prin acest labirint al normelor legislative. Pentru că, să fim serioși, treaba asta nu este pentru oricine.
Regulamentul GDPR. Politica de confidențialitate nu este o pastiluță pe care o împărțim cu colega
Hai să ne gândim așa: într-o dimineață, te scoli cu o durere de cap îngrozitoare și cu o stare de greață. Te învoiești de la birou și apoi îi dai un mesaj medicului de familie să îl rogi să te primească. Între timp, ai și niște reprize de vomă, care parcă îți accentuează și mai mult durerea de cap. Ajungi la medic cu chiu cu vai, te palpează, îți pune tot felul de întrebări și îți dă un set de analize. În cele din urmă, îți pune un diagnostic, îți prescrie un tratament și în câteva zile te simți mai bine. După o vreme, o colegă de birou mai apropiată îți spune că o doare capul foarte tare și îi vine să vomite. Și tu, ca o colegă bună ce ești, îi dai și ei din medicamentul minune.
Eu cred că două persoane cu aceleași simptome nu ar trebui să primească același tratament medical. Mergând pe aceeași logică, putem spune că nu există două afaceri identice. De aceea, măsurile de implementare a Regulamentului GDPR trebuie să fie personalizate pentru activitatea fiecărui antreprenor în parte.
Regulamentul GDPR. Prietena, mașina și politica GDPR nu se împrumută
Când vrem să primim gratis rezultatul muncii cuiva trebuie să avem în vedere și aspectele ce țin de etică. Ție ți-ar plăcea ca unul din clienții tăi să dea și altora produsul pe care i l-ai vândut, produs la care tu ai muncit zile în șir și în care ai investit timp și bani? Indiferent că este vorba despre un suport de curs, un pachet cu antrenamente fitness, un plan nutrițional, în spatele fiecărui serviciu se află munca cuiva care a consumat timp pentru a oferi publicului un produs de calitate. Și atunci, gândește-te de două ori înainte să ceri cu împrumut munca cuiva. Nu de alta, dar s-ar putea ca într-o zi să te afli și tu în situația în care să găsești o înregistrare a cursului tău pe mai multe site-uri.
Apoi, mai este ceva care ar trebui să îți dea de gândit. Când cumpărăm un serviciu, semnăm un contract care prevede, printre altele, obligația de a nu dezvălui nimănui informațiile confidențiale primite. Partea care încalcă aceste prevederi se obligă la plata unei sume importante și aceasta poate fi chiar prietena pe care ai rugat-o să îți dea Politica de confidențialitate. Ar mai trebui să te gândești și dacă e corect ca ea să plătească pentru un serviciu pentru care tu nu vrei să dai niciun ban și, în plus, să încalce și clauzele de confidențialitate riscând să plătească despăgubiri.
Îmi poate da și mie cineva o politică din asta de confidențialitate?
De câte ori ți s-a pus întrebarea ’De unde pot lua și eu o Politică de confidențialitate?’ Eu am auzit-o destul de des și ea circulă, mai ales, în comunitățile de antreprenori mai mici sau mai mari. Pot să înțeleg că fiecare antreprenor dorește să mai taie din cheltuieli de ici, de colo, mai ales când se află la început de drum. Și totuși, făcând asta, își asumă anumite riscuri pe care ar fi bine să le cunoască înainte de a lua o decizie, mai ales când e vorba despre Regulamentul GDPR.
La final, trebuie să îți spun un secret: internetul este plin de Politici de confidențialitate care conțin informații eronate sau care nu respectă prevederile Regulamentului GDPR. Chiar și pe cele mai mari site-uri de comerț online s-au strecurat greșeli sau lipsesc informații esențiale. Ești dispus să îți asumi un asemenea risc și să plătești o amendă în cazul în care vei fi prins pe picior greșit? Dacă răspunsul este afirmativ, îți recomand să intri pe Regulament și să citești cu atenție capitolul referitor la amenzi.
Îți mai dau un sfat: dacă vrei să împarți Politica de confidențialitate cu prietena ta, împarte și amenda!
Dacă ai nevoie de consiliere cu privire la prelucrarea datelor pesonale, dacă vrei să fii în legalitate cu politicile de confidențialitate pe site-ul tău, avem în echipă un specialist cu 15 ani de experiență în acest domeniu. Scrie-ne la ana@parentingpr.ro și spune-ne de ce ai nevoie.
Foto: Pexels.com