- iulie 6, 2020
- Posted by: admin
- Category: Campanii
Gilda Bivolan este fondatorul pepAniera, un business responsabil, grijuliu și jucăuș cu tot ce e mai bun pentru dezvoltarea armonioasă a minții copiilor: cărți, muzică, jocuri și jucării. Primul pas pe care Gilda l-a făcut spre pepAniera a fost să se consulte cu Petra, fiica ei care avea 4 ani și căreia i-a plăcut mult ideea de a face un magazin cu tot ce ne place lor. Obiectivul pepAniera este să bucurăm cât mai mulți copii cu cărți și jucării bine alese.
Iată ce spune Gilda despre călătoria ei prinantreprenoriat. Acest articol face parte din campania #FacemBineÎmpreună, o campanie Parenting PR de susținere a antreprenoriatului românesc, pe care o desfășurăm cu sprijinul comunității de bloggeri părinți, Digital Parents Talks.
Cine este Gilda Bivolan? Care este brandul căruia i-ai dat viață?
Gilda Bivolan: Sunt o persoană responsabilă și jucăușă, mare iubitoare de copii, călătorii și cărți. Am creat pepAniera din dorința de a le fi aproape copiilor prin intermediul cărților și jucăriilor pe care le aleg cu multă grijă, avându-i mereu în gând.
Când ți-ai început afacerea? Ce te-a motivat să începi o afacere? Ce poveste îți spuneai pe atunci despre antreprenoriat?
Gilda Bivolan: Am lansat www.pepaniera.ro în aprilie 2019, cu gândul de a le veni în ajutor părinților (dar nu numai) care își doresc să găsească cele mai bune cărți, jocuri și jucării pentru copii într-un singur loc, fără să fie nevoiți să piardă ore întregi – filtrând, analizând, comparând – cum făceam eu când îmi doream ceva nou pentru fetița mea, Petra. Aceste multe ore petrecute online, căutând printre mii de produse ceva care să merite a fi cumpărate m-au condus către nevoia de a crea un spațiu (online) cu tot ce e mai bun pentru dezvoltarea armonioasă a minții copiilor: cărți, muzică, jocuri și jucării.
În acel moment, pentru mine, antreprenoriatul era doar calea ce mă ducea spre realizarea visului. Nu m-a speriat, dar nici nu m-a entuziasmat.
Povestește-ne despre business-ul tău: care au fost primii pași pe care i-ai făcut în direcția unei afaceri? Ai știut dintotdeauna că vrei să fii antreprenor sau ai experimentat și statutul de angajat? Cine ți-a fost alături în călătoria ta?
Gilda Bivolan: S-a întâmplat să devin antreprenor (lucrasem 6 ani ca programator, înainte de nașterea Petrei) pentru că era un pas necesar în realizarea pepAnierei – o idee jucăușă apărută în timp ce căutam jucării și cărți pentru fetița mea. Poate sună ciudat, dar eu petreceam nopți întregi gândind și pregătind surprize pentru micuța mea, de care să ne bucurăm amândouă – pentru că ne jucăm și citim mult împreună 😊 Știam că acest pas era necesar când observam că intră într-o nouă etapă de dezvoltare. Simțeam că este datoria mea să îi susțin evoluția prin jocuri și povești noi, potrivite abilităților și intereselor ei.
Primul pas spre pepAniera a fost să mă consult cu Petra, avea 4 ani și i-a plăcut mult ideea de a face un magazin cu tot ce ne place nouă. Am avut susținerea familiei în toate etapele, altfel nu cred că aș fi reușit să parcurg acest (început de) drum.
Ce provocări ai întâlnit și cum le-ai făcut față?
Gilda Bivolan: Am avut diverse provocări (de la facturi greșite până la colaborări eșuate), pe care le-am depășit din ce în ce mai ușor, reamintindu-mi obiectivul pepAniera: să bucurăm cât mai mulți copii cu cărți și jucării bine alese. Pentru că da, contează ce (le) citim și cu ce ne jucăm!
Ce ți-ai fi dorit să știi dinainte despre piața din România? Cum este să fii antreprenor în România?
Gilda Bivolan: Mi-aș fi dorit să știu de la început că piața din România nu este tocmai prietenoasă cu antreprenorii începători și că este cel puțin provocator să fii antreprenor.
Povestește-ne lucrurile pe care le faci și care te duc în fiecare zi mai aproape de succesul dorit.
Gilda Bivolan: În primul rând, misiunea mea este să descopăr cărți și jucării speciale – care pot contribui la dezvoltarea armonioasă a copiilor – și fac asta cu mare plăcere, cât de des pot. Mi-am dezvoltat o abilitate ușor ieșită din comun de a identifica “comori” dintr-o privire. Dar nu intră nimic în selecția pepAniera fără un proces îndelungat de analiză și testare – pas foarte important, pe care adesea îl îndeplinesc împreună cu partenera mea, Petra. Abia când suntem 100% sigure că acea jucărie/carte merită să facă parte din catalogul nostru, începem demersurile de achiziție, prezentare pe site, promovare. Pentru pepAniera, succesul constă în mulțumirea clienților. A rămas bine întipărită în memoria mea dimineața în care am găsit în inbox o fotografie cu un bebeluș jucându-se bucuros cu o cărticică de pluș de la noi, ne-o trimisese mămica lui, încântată că ne-a descoperit. Acela a fost un succes la care nici nu îndrăzneam să sper.
Care a fost cea mai eficientă modalitate de a-ți promova afacerea și de a aduce clienți noi?
Gilda Bivolan: Promovarea în social media a fost până acum principalul canal de a ajunge la potențiali clienți. Am învățat treptat și încă mai învăț strategii de marketing, pentru a alege ceea ce se potrivește brandului pepAniera.
Ce greșeli ai făcut și ce ai învățat datorită lor?
Gilda Bivolan: Mi-am dat seama că majoritatea greșelilor pe care le-am făcut au fost fie din cauză că m-am grăbit cu un proiect sau cu o colaborare, fie din cauză că am amânat prea mult decizia pentru a analiza mai bine. Lecția pentru mine a fost să evaluez mai bine ce decizii se impun rapid și ce pot lăsa «la dospit».
Ce ai învățat despre tine de când ești antreprenor? Cum s-au redefinit valorile, relațiile?
Gilda Bivolan: De când am devenit antreprenor m-am descoperit mult mai răbdătoare decât mă credeam. Mai în glumă, mai în serios, antreprenoriatul îți pune răbdarea la încercare mai abitir decât un copil. În aproape toate relațiile de colaborare pe care le-am stabilit, răbdarea și încrederea au fost cele mai importante elemente.
Care este filosofia ta de business?
Gilda Bivolan: Cred că responsabilitatea este esențială în orice activitate ne alegem să facem, indiferent de statut – angajat sau antreprenor – și în proiectele ce au ca destinatari finali copiii, ea trebuie completată cu multă atenție la detalii. Astfel, pepAniera este un business responsabil, grijuliu și jucăuș.
Ce sfaturi ai oferi altor antreprenori?
Gilda Bivolan: Primul lucru pe care i l-aș transmite unui antreprenor începător ar fi că nu există rețete general valabile, fiecare trebuie să-și definească drumul, pornind de la valorile personale.
Te rugăm să completezi
- Când sunt în fața unui obstacol… încerc să găsesc soluția optimă dintre toate cele posibile.
- Cel mai curajos lucru pe care l-am făcut ca antreprenor a fost… să renunț la colaborarea cu firma care trebuia să realizeze site-ul cu foarte puțin timp înainte de lansarea programată. A fost o decizie foarte bună ! 😊
- Dacă aș putea să mă întorc în timp, la momentul când am deschis afacerea, m-aș sfătui… să am răbdare cu mine.
- Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodată a fost… să iau decizii raționale, dar să nu-mi neglijez intuiția.
- Cartea mea de business preferată este… Ghidul antreprenorului începător.
- Motto-ul meu în business este: DO IT YOUR WAY!