Interviu cu Lucia Radu: „Realitatea bate orice hârtie”

Pe Lucia Radu am cunoscut-o prin intermediul blogului ei Mămica autentică. Apoi am aflat că este trainer și dezvoltă programe educaționale pentru copii în cadrul business-ului său, Learning HUB. Pentru că ne plac mamele antreprenoare, le susținem și le promovăm, astăzi stăm de vorbă cu Lucia.

Cine este Lucia Radu? Care este brandul căruia i-ai dat viață?

Lucia, mamă, trainer, grafician și antreprenor, cu experiență de 10 ani în dezvoltarea de programe de educație nonformală pentru adulți și copii, în domenii precum managementul de proiect, artă digitală, competențe digitale de utilizare calculator și internet, formare de formatori și antreprenoriat. De când am devenit mamă am început să simt mult mai profund diferențele existente între nevoile și dorințele copiilor și oferta educațională existentă pe piață, atât cu privire la conținut, cât și cu privire la metode. Astfel, dezvolt acum programe educaționale pentru copii, menite să îi ajute să facă conexiunile între noțiunile predate în școală și realitatea de zi cu zi, între dorințe, așteptări, nevoi și posibilități reale, pentru a-i pregăti pentru viață. Fac asta prin Learning HUB, proiect pe care îl simt că al 3 lea copil al meu, și unde fiecare copil contează, până la nivelul la care contrar tuturor principiilor de business am ținut cursuri chiar și cu un singur copil, din respect pentru dorința acelui copil de a învață.  

Când ți-ai început afacerea ? Ce te-a motivat să începi o afacere?

Am visat mereu să am afacerea mea, să construiesc ceva pentru mine, mai degrabă decât să lucrez pentru altcineva. Curaj să încep mi-am făcut abia în 2015 când am primit un mare șut în fund, după un an în care am făcut același lucru, în alt context și am realizat că eu asta vreau să fac: să ajut copiii să își creeze viitorul, cu atât mai mult cu cât în jurul nostru este plin de adulți rătăciți, prizonieri ai propriei vieți, doar pentru că nu au știut ce le place să facă. learning-hub_lucia-radu-simota3

Povestește-ne despre afacerea ta. Care au fost primii pași pe care i-ai facut în direcția unei afaceri? Ai știut dintotdeauna că vrei să fii antreprenor sau ai experimentat și statutul de angajat?

Am fost angajat și voluntar în diverse locuri și contexte, companii și ong-uri, încă de la 15 ani, pentru că dintotdeauna mi-am dorit independența. Mi-am dorit afacerea mea, dar nu am avut suficientă încredere în mine și nu am început decât în 2015. Consider însă că fiecare experiență m-a ajutat să ajung azi unde sunt.  

Care a fost cea mai eficientă modalitate de a-ți promova afacerea și de a aduce clienți noi?

Recomandarea personală a altor părinți către alți părinți, sau chiar către școli, a fost modalitatea cea mai eficientă atrăgând cei mai mulți clienți fideli.  

Ce provocări ai întâlnit și cum le-ai făcut față?

Am avut provocări legate de încasări dar și legate de respectarea angajamentelor de către părinți. Am învățat lecțiile și am luat măsuri, legat de plăți – am diversificat metodele de plată și am impus plată în avans, iar legat de angajamente: am înlocuit detaliile birocratice cu mesaje scurte, directe și am hotărât să fiu mai puțin indulgentă. Mi-a fost greu la început, nu am înțeles cum poți duce copilul la un curs, să fii mulțumit și totuși să nu plătești datoriile. Încă nu înțeleg, dar am început să accept că asta este lumea în care trăim. Mi-a fost greu să văd copil dornic să învețe dar care nu avea instrumentele necesare sau care nu ajungea la toate cursurile, din lipsă de asumare a responsabilității de către părinte. Mi-a fost greu să văd cum suferă că rămâne în urmă. Am plâns, m-am “ofticat”, am învățat, m-am ridicat și azi merg mai departe. learning-hub_lucia-radu-simota1

Povestește-ne lucrurile pe care le faci și care te duc în fiecare zi mai aproape de succesul dorit.

Învăț în fiecare zi, citesc, sunt activă online și offline, particip la evenimente, fac voluntariat, răspund la solicitări, mă implic atunci când cred într-un proiect, stau la curent cu noutățile.  

Ce sfaturi ai oferi altor antreprenori?

Să înceapă să facă ce își doresc! “Play first, ask questions later”. Iar înainte de a se apuca, să facă investiții financiare, să testeze produsul/serviciul. Exemplul cel mai simplu este cel al Zappos care s-a apucat să vândă pantofi online fără a avea un pantof în stoc. Pur și simplu fotografia pantofii în vitrine, îi posta online și astfel își testa ideea de afaceri. Să iasă de la birou și din planul de afaceri, căci realitatea bate orice hârtie.  

Care este filosofia ta de business?

Aducem schimbare cu fiecare copil pe care îl întâlnim.  learning-hub_lucia-radu-simota

Te rugăm să completezi:

Când sunt în fața unui obstacol… Analizez toate variantele disponibile.  Cel mai curajos lucru pe care l-am făcut ca antreprenor a fost…… Să lansez o afacere cu suflet, într-un domeniu aglomerat de diplome, dosare, birocratie, sistem și frică. Dacă aș putea să mă întorc în timp, la momentul când am deschis afacerea, m-aș sfătui…… Să pun nevoile mele pe același loc cu nevoile clienților. Cel mai bun sfat pe care l-am primit vreodată a fost…. În momentul în care te apuci să pui pe hârtie piedicile, acestea scad în intensitate.  Cartea mea de business preferată/ site-ul/blogul este….  The Lean Startup și întreaga filosofie lean, care reinventează tot ce am învățat în școala despre afaceri. Motoul meu în business este…. Folosește-ți imaginația!  learning-hub_lucia-radu-simota2 Text: Ana Nicolescu


Lasă un răspuns