Fotoprotectie naturala, hidratare cu ceaiuri reci si mic dejun sanatos

Descrierea evenimentului

Eveniment organizat de Replica Vedetelor, in colaborare cu Mamica Urbana

Plafar a organizat pe data de 29 mai 2013, la sediul magazinului din Calea Mosilor, un eveniment care marcheaza debutul unei veri in care nivelul radiatiilor ultraviolete va fi mai mare decat in anii precedenti. Accentul a fost pus pe importanta unui mic-dejun sanatos, a unei hidratari care sa asigure vitaminizare si mineralizare si a folosirii cremelor cu protectie solara.

Roxana Iliescu, gazda evenimentului, i-a antrenat si i-a provocat la discutii pe reprezentatii din presa scrisa, audio-video, pe mamele bloggerite si pe vedetele prezente.

Dr. Ruxandra Constantina, medic de familie, competenta apifitoterapie si reflexoterapie, a tinut un discurs despre rolul unei alimentatii sanatoase si echilibrate, precum si importanta alegerii produselor naturale bio pentru mentinerea sanatatii.

“A venit anotimpul cald, in sfarsit ne bucuram de soare, dar este bine sa ne luam si masurile de precautie necesare pentru ca soarele sa ne ramane prieten si nu dusman si sa ne bucuram din plin de beneficiile razelor solare asupra fizicului si psihicului nostru.

Sa nu uitam ca soarele are un rol pozitiv asupra organismului: stimuleaza imunitatea, omoara diferite bacterii si virusuri, calmeaza durerile articulare, stimuleaza producerea de vitamina D la nivelul pielii, inlatura depresia, tonifica si energizeaza.

Pe de alta parte insa, o expunere prelungita la soare are un impact negativ atat pe termen scurt cat si pe termen lung, favorizand imbatranirea prematura a pielii, aparitia ridurilor si dezvoltarea temutului cancer al pielii.

In primul rand, acum, avem posibilitatea sa consumam cat mai multe fructe si legume proaspete, ca atare, in salate sau sub forma de sucuri, cat mai putin prelucrate termic. Acestea reprezinta o sursa naturala de vitamine (in special vitamine cu rol antioxidant – A, C, E), minerale, fibre, enzime, contin si o cantitate mare de apa si sunt usor digerabile: morcovi, varza, broccoli, praz, ceapa, rosii, strugurii, pepene, caise, rodii, dovleac, piersici, banane, papaya, nuci, alune, fructe de padure, citrice. Este indicat sa marim aportul de lichide, de preferinta apa si ceaiuri (indulcite cu miere); sa consumam cereal integrale, uleiuri presate la rece (de masline, samburi de struguri); sa limitam consumul de carne grasa, grasimi animale, mezeluri, afumaturi, alimente procesate din comert.

Foarte importanta este si hidratarea, cu apa plata, ceaiuri-alb, verde, din fructe de padure, din fructe exotice care nu numai ca ne hidrateaza, dar sunt si o sursa importanta de antioxidanti ce ne ajuta la protectia UV.

Pe perioada anotimpului cald, atunci cand ne expunem la soare, este bine sa respectam cateva reguli care sa ne asigure o bronzare sanatoasa si care sa ne ajute sa evitam arsurile solare.

Astfel, sunt indicate:

–          Evitarea expunerii la soare la orele de maxima intensitate (intre 10-16 in special);

–          Folosirea unor lotiuni protectoare, de calitate, inainte de expunere si a unor creme hidratante dupa, ale caror principii active sunt naturale, fara aditivi chimici care pot cauza pe termen scurt iritatii, dermatite alergice, iar pe termen lung dereglari hormonale. Aceste produse naturale sunt mult mai bine tolerate de catre piele, respecta bariera hidro-lipidica a pielii, pe care o hranesc si o hidrateaza in profunzime, o apara de radiatiile UVA si UVB: extracte din aloe, galbenele, germeni de grau, alge marine, ulei bio presat rece masline, orez, migdale dulci, avocado, rodie, catina, morcov, extract de musetel, oxid de zinc.

Dar sa nu uitam ca nici o crema fotoprotectoare nu ofera 100% protectie si sa nu avem falsa impresia ca putem sa ne expunem oricat la soare dupa aplicarea acestei creme. Daca nu respectam regulile de expunere (moment al zilei, interval de timp), este posibila cresterea riscului de aparitie a unui cancer de piele.

O atentie deosebita trebuie acordata pielii femeilor insarcinate si copiilor. Acestia, cu atat mai mult, trebuie sa foloseasca neaparat produse naturale, bio pentru protectia si hidratarea pielii. In acest caz, bine ar fi ca toate produsele de ingrijire personala, cosmetice, detergentii folositi la spalatul rufelor, produsele pentru curatenie casnica, sa contina numai ingredienti naturali. Multi aditivi chimici actioneaza ca niste “xenoestrogeni”, adica asemenea unor falsi estrogeni si, oadata patrunsi in organism provoaca, in timp, dereglari hormonale, in special la femei. La copiii de ambele sexe pot aparea perturbatii ale hormonilor tiroidieni, sexuali, pubertate precoce.

Micul dejun este foarte important in special pentru copii deoarece el va furniza energia fizica si psihica necesara pentru desfasurarea activitatilor scolare. El ar trebui sa contina toate principiile alimentare, respectiv :

–          proteina de calitate, lipide sanatoase, glucide cu eliberare lenta, fibre, enzime, vitamine si minerale: ou de tara, eco sau de prepelita (fiert moale sau ochiuri in apa) sau o felie de somon, sau cascaval, sau branza (de vaci, cas, urda, branza de capra); 2-3 felii de paine integrala (secara, multicereale, cu seminte), unse in strat subtire cu unt bio; se adauga rosie, ardei gras, masline, castravete; la sfarsit 1 iaurt, sana, kefir sau 1 cana lapte cu cereale integrale, fructe uscate. Fructele sau sucul de fructe ar trebui consumate cu 30-60 minute inainte de masa sau la 2-3 ore dupa masa, ca o gustare.

Atentie la combinatia lapte + cereale, nu este dintre cele mai sanatoase. In primul rand este o sursa importanta de glucide, combinatia poate ingreuna digestia (balonare, colici, constipatie), multi copiii pot prezenta alergie sau intoleranta la proteina din lapte si la gluten iar anumiti compusi din cereale pot diminua absorbtia calciului.

Copiii au nevoie de o alimentatie mult mai diversificata si bogata din punct de vedere nutritional, decat aceasta combinatie atat de mediatizata.”,  a concluzionat dr. Ruxandra Constantina

Dupa discursul despre sanatatea estivala, Roxana Iliescu a provocat vedetele sa prepare un mic dejun sanatos cu produse de la Plafar.  Vedetele au facut echipa cu jurnalisti si mame bloggerite pentru o demonstratie culinara cu produse 100% sanatoase de la Plafar.

Nicoleta Luciu a format echipa cu o jurnalista si au pregatit impreuna un mic dejun sanatos format din cereale, goji, fulgi de ovaz, alune de padure, migdale si putin lapte de soia. Nicoleta a declarat: “Obisnuiesc sa prepar celor 4 copii ai mei un  mic dejun cu produse de la Plafar, la care mai adaug iaurt si il las la macerat de seara pana a doua zi, dimineata, apoi le mixeaz si este gata”. Cu ocazia acestui eveniment, artista a lansat si o provocare: “Mancati, macar o zi pe saptamana, sanatos. Astfel veti face un mic pas spre a trai o viata sanatoasa”.

Raluca Moianu a preparat un mic dejun sanatos pentru balerine. Raluca a facut echipa cu o mama bloggerita si impreuna au preparat un mic dejun sanatos pentru balerine din cereale si soia.” Fetita mea, Mara, este balerina si mananca un astfel de mic dejun sanatos, cu produse de la  Plafar, in fiecare dimineata”, a declarat vedeta.

Iuliana Marciuc s-a bazat mai mult pe decorarea bolului format din cereale, multe fructe confiate si lapte de soia. Vedeta tv a declarat: “Atat mie, cat si lui Adrian Enache, ne place ca mancarea sa fie frumos decorata in farfurie.”

La finalul concursului toate echipele au fost declarate castigatore si au primit premii de la Plafar din partea Ioanei Mihut, director marketing Plafar Retail, Raluca Hodivoianu, director General Plafar Retail si Roxana Iliescu.

“Plafar nu este doar un magazin, este un stil de viata, este un statement impotriva produselor care altereaza ingredientele naturale sau au continut de natura chimica. Natura iti da tot ce e mai bun, alege un regim alimentar sanatos si ingrijeste-te cu produse naturale, este cel mai firesc si mai benefic lucru. Un regim de viata sanatos este solutia longevitatii.” Ioana Mihut, Director Marketing Plafar Retail.

Text: Ana Nicolescu

Detalii si imagini aici.

Detaliile evenimentului

17 martie 2016
Evenimente pentru bloggeri

Distribuie